Liggende øvelser

Information om liggende øvelser

Vi anbefaler, at du udfører øvelserne efter vejlednign af en fysioterapeut

Øvelser

Træning af underben, venepumpetræning

Udgangsstilling: Lig på ryggen med strakte ben og armene ned langs siden.

BILLEDE KOMMER

Træning: Bøj og stræk skiftevis i fodleddene. Sørg for at komme helt ud i yderstilling.

BILLEDE KOMMER

Træning af benene

Udgangsstilling: Lig på ryggen med strakte ben med en pude under knæene eller lav et ”knæk” i fodenden af sengen. 

BILLEDE KOMMER

Træning: Bøj fodleddet opad og stræk dit knæ, så underbenet løftes fri fra madrassen. Hold spændingen i op til tre sekunder, og sænk langsomt igen.
Skift ben.

BILLEDE KOMMER

Træning af hoftemuskulaturen

Udgangsstilling: Lig på ryggen med samlede ben. Tæerne skal pege lige op mod loftet.

Træning: Før benet ud til siden, ved at benet glider langs underlaget. Før benet tilbage igen. Skift ben.

BILLEDE KOMMER

Træning af låret

Udgangsstilling: Lig på ryggen med strakte ben.

BILLEDE KOMMER

Træning: Bøj først foden opad, bøj i knæet og lad samtidig hælen glide langs underlaget. Stræk derefter benet ud igen.

BILLEDE KOMMER

Bækkenløft

Udgangsstilling: Lig på ryggen med bøjede ben, med fødderne i underlaget. 

BILLEDE KOMMER

Træning: Knib ballerne sammen. Løft bagdelen så højt op du kan. Hold spændingen i 3 sekunder og sænk langsomt igen

BILLEDE KOMMER

Træning af brystmuskulaturen

Udgangsstilling: Tag en vandflaske i hver hånd. Lig på ryggen med bøjede ben og stræk armene op mod loftet.

BILLEDE KOMMER

Træning: Før langsomt dine albuer ned til madrassen og tilbage til udgangsstilling.

BILLEDE KOMMER

Træning af forsiden af armene

Udgangsstilling: Tag en vandfalske i hver hånd. Lig på ryggen med bøjede ben.

BILLEDE KOMMER 

Træning: Bøj albuen, sænk langsomt armen ned mod madrassen igen. Skift arm. Lig på ryggen med bøjede ben.

BILLEDE KOMMER

Redaktør