Endokrinologisk sengeafsnit I-14, velkommen til

I denne information finder du svar på nogle af de spørgsmål, der kan opstå under indlæggelsen.

Vi vil gerne byde dig og dine pårørende velkommen til afdelingen. I denne information finder du svar på nogle af de spørgsmål, der kan opstå under indlæggelsen. Spørg løs, hvis der er andet, du er i tvivl om.

Vi er fælles om din behandling

Når du bliver indlagt hos os, bliver du modtaget af en sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent, der viser dig til rette i afdelingen. Det er vigtigt, at du føler dig godt tilpas. Derfor må du endelig fortælle, hvis du har brug for hjælp, hvis du er i tvivl om noget, eller hvis der er noget, du mener, vi skal vide.

Din behandling er et samarbejde mellem dig og os. Når du selv deltager aktivt i din behandling – både mens du er indlagt, og når du er hjemme igen - får vi i fællesskab det bedste resultat.

Din kontaktperson

På afdelingen får du en kontaktperson, der har ansvaret for din pleje og behandling, mens du er indlagt. Har du eller dine pårørende spørgsmål til din behandling, kan kontaktpersonen give svar. Er din kontaktperson ikke til stede, vil en anden i afdelingen selvfølgelig hjælpe.

Din kontaktperson er: Afdelingssygeplejerske Camilla Dahl

Dine pårørende er velkomne

Dine pårørende er velkomne – også til at deltage i dine samtaler med os. På den måde kan I hjælpe hinanden med at huske informationer, træffe beslutninger om din behandling og få stillet de spørgsmål, I har. Hvis du har mange på besøg ad gangen, beder vi jer tage hensyn til de andre patienter og eventuelt bruge opholdsstuen.

Hvis du giver tilladelse til det, er dine pårørende velkomne til at ringe til afdelingen for at høre, hvordan du har det. Det bedste tidspunkt er efter formiddagens stuegang. Det vil sige mellem kl. 12.00 og 15.00 på tlf.: 3863 5516 eller 3863 5159. Det er en god idé, hvis dine pårørende vælger én kontaktperson, der kan ringe til afdelingen og holde andre orienteret.

Spørg løs!

Ofte kan det være svært at huske de spørgsmål, der er vigtige at få stillet - fx under stuegangen. Som en hjælp kan du skrive dine spørgsmål ned her:

1. 

2.

3.

4.

5.

Forventninger til din indlæggelse!

Fortæl os dine forventninger til dit indlæggelsesforløb så hurtigt som muligt, så vil vi forsøge at imødekomme disse på bedst mulig måde.

Som en hjælp kan du skrive dine forventninger ned her:

1. 

2.

3.

4.

5.

Er du tilfreds med din behandling?

Vi håber, at du og dine pårørende bliver tilfredse med behandlingen her på afdelingen. Hvis du har kommentarer, ris eller ros, vil vi meget gerne høre dem. Det hjælper os til at forstå, hvad der fungerer godt, og hvad vi kan blive bedre til.

Praktisk information A-Z

Besøgstider

Afdelingen har fri besøgstid indtil kl. 21.00, så dine pårørende er altid velkomne til at komme på besøg.

Blomster

Du må gerne have blomster på din stue, og vi har vaser på afdelingen. Undgå helst stærkt duftende blomster og potteplanter.

Ejendele

Du får brug for skiftetøj, toiletsager, hjemmesko samt evt. læsestof og badekåbe. Dine medbragte ejendele har du selv ansvaret for. Du kan låse dem inde i dit skab eller opbevare dem i dit sengebord på stuen. Vi anbefaler, at du ikke har større pengebeløb, kostbare smykker eller andre værdigenstande med på hospitalet.

Din journal

Du har ret til at se, hvad der står i din journal, og du kan også få en kopi. Hvis du har brug for det, vil en læge eller sygeplejerske gerne gennemgå journalen med dig. Som borger i Region Hovedstaden kan du også se din e-journal ved at logge dig på www.sundhed.dk med dit NemID.

Kørsel

Du skal selv sørge for kørsel til og fra hospitalet. Der er dog visse undtagelser, der gør, at du kan være berettiget til hjælp til kørsel.

Mad og drikke

Vi serverer tre hovedmåltider om dagen. Morgenmad bliver serveret ca. kl. 08.00, frokost ca. kl.12.00 og aftensmad ca. kl. 17.30. Hvis du lider af madallergi, skal du fortælle det til os, så vil vi sørge for, at der bliver taget hensyn til din allergi.

Uden for de faste måltider har du mulighed for at få frugt, saft og te/kaffe, som står til fri afbenyttelse for dig i spisekrogen. Du kan også spørge efter andre mellemmåltider.

Hospitalet har en kiosk og en kioskvogn, som sælger mad- og drikkevarer. Hvis du vil have hjælp til at finde kiosken eller vide, hvornår kioskvognen kommer i afdelingen, er du velkommen til at spørge os.

Medicin og recepter

Det er vigtigt, at du fortæller os, hvilken medicin du er vant til at tage, så vi kan tage højde for det i din behandling. Medbring eventuelt en liste over medicinen. Under indlæggelsen skal du kun tage den medicin, der er aftalt med lægen og plejepersonalet på afdelingen.

Når du bliver udskrevet, vil din medicin være tilpasset din behandling, og din kontaktperson vil give dig en liste over medicinen. Din kontaktperson vil også sørge for, at du får medicin med hjem til de næste dage og en recept til apoteket.

Mobiltelefon og computer

Du må gerne bruge både computer og mobiltelefon, mens du er i afdelingen. Mobiltelefoner skal dog være sat på lydløs, og husk at tage hensyn til de andre patienter. Der er en telefon i vores samtalerum som du kan låne.

Hospitalet har gratis trådløst internet, som du er velkommen til at bruge. For at komme på skal du bruge en kode. Spørg os, hvis du er interesseret.

Parkering

Der er offentlige parkeringspladser flere steder på hospitalet og uden for hospitalets område. Bemærk, at parkeringspladserne kan være tidsbegrænsede, og at der kun må parkeres i de afmærkede båse. På hospitalets område er der desuden særlige parkeringspladser for handicappede.

Du kan læse mere om parkering på hospitalets hjemmeside: www.bispebjerghospital.dk

Patientrettigheder og klager

Som patient har du en række rettigheder vedrørende din behandling. I informationen ”Patientrettigheder” kan du læse mere om dine rettigheder og klagemuligheder.

Har du spørgsmål, er du også velkommen til at kontakte hospitalets patientvejleder. Vi hjælper dig gerne med at formidle kontakten.

Post

Du kan modtage og sende post fra afdelingen. Brevpapir, kuverter og frimærker kan købes i hospitalets kiosk. Du kan også få omadresseret din daglige avis til afdelingen (dog ikke i weekenden).

Påklædning

Vi tilbyder dig, at du kan bruge hospitalets tøj, mens du er indlagt. Hvis du hellere vil have dit eget tøj på, er du selvfølgelig velkommen til det.

Radio og TV

Der er radio og tv i alle dagligstuer og sengestuer.

Spørg os, hvis du har brug for hjælp til brugen af dem.

Røgfrit hospital

Det er ikke tilladt at ryge på hospitalets område. I stedet kan vi tilbyde nikotinplaster, tyggegummi m.v., hvis du er interesseret.

Rådgivning

Hospitalet er behjælpelig med flere typer rådgivning, som du og dine pårørende gratis kan benytte:

  • Patientvejlederen kan rådgive om dine rettigheder og klagemuligheder.
  • Socialrådgiveren kan ved særlige behov give råd og vejledning omkring støttemuligheder, rådgivningstilbud og sociale ydelser.
  • Hospitalets præst er til rådighed til samtale med både dig og dine pårørende. Præsten kan også formidle kontakt til andre trosretninger og kirkesamfund.

Toilet og bad

Der er 3 toiletter med brusebad, og 3 øvrige toiletter fordelt på gangen. Se skiltene i loftet. Sig til, hvis du har brug for hjælp til toiletbesøg eller bad.

Redaktør